Google Tag Manager Nedir

Google Tag Manager

Yolunuz dijital pazarlama dünyası ile kesiştiyse Google Tag Manager terimini mutlaka duymuşsunuzdur. İsminden de kendini ele verdiği üzere; GTM bir etiket yönetme aracıdır. Etiket dediğimiz kavram; sitelerimizde kullandığımız bir çok farklı pazarlama, ölçümleme ve analiz aracının (genellikle JS) kodlarından başka bir şey değil aslında. Örneğin Google Analytics, Yandex Metrica, Google Ads Dönüşüm kodu gibi hep duyduğumuz, bildiğimiz ve kullandığımız araçları sitelerimize eklemek içinde bu kod bloklarını genellikle sitemizin HTML koduna ekleme yaparız. Pazarlama kurgusu agresif olan bir e-ticaret sitesinde onlarca bu tür entegrasyonlar olabiliyor. Bir çok site içi ve dışı pazarlama aracı, ölçüm aracı hizmet veriyor firmalara. Onlarca bu tür kod parçacığını sitelerimizin kaynak koduna eklemek; site hızına ve açılış hızına mutlaka bir yük getirmekte. Ayrıca her entegrasyon ücretsiz olmuyor maalesef.

Tam bu noktada devreye GTM aracı giriyor. GTM daha öncede belirttiğimiz gibi bir etiket yönetim sistemi.

Ne yapar?

Google Tag Manager sahip olduğu hazır entegrasyonlar sayesinde onlarca bu tür aracı çok kolaylıkla sitemize eklememize yardımcı olur. Üstelik sitemizin kaynak koduna herhangi bir yük getirmez. Alt yapı firmalarına adam/saat ücretleri ödemek zorunda bırakmaz. İhtiyaç duyduğu sadece Data Layer objeleridir. Bu veri katmanı konusuna ayrıca değinmek gerekli ki başlı başına irdelenmesi gereken bir konu esasında.

GTM içinde ne tür entegrasyonlar var.

Google Tag Manager Entegrasyonları

Resimde görüldüğü üzere, Google’a ait onlarca hazır entegrasyon GTM içerisinde mevcut. Sadece belli bilgileri GTM içerisindeki etiket sistemine yazarak çalışmaya hazır hale getirebilirsiniz. Analytics, Google Ads, Remarketing, Double Click, Google Optimize vb. her çözüm içeride hazır olarak yer alıyor. Bunların yanında hazır entegrasyonlar içerisinde HotJar, Criteo, Pinterest, Shareaholic, Twitter, Linkedin gibi onlarca daha tek tıkla yapabileceğiniz entegrasyonlar bulunuyor. Tabi bazıları için yine Data Layer objelerinin varlığı zorunlu.

Hazır olmayan, bir çok farklı entegrasyon için çözüm ne?

Mesela burada göremeyeceğiniz çok önemli bir iş ortağı programı bulunuyor. Facebook 🙂 Şaşırmadınız eminim. Google ve Facebook burada da çatışıyor.

Belki adını daha önce hiç duymadığınız yada sürekli kullanıyor olduğunuz mailing sistemleri, push sistemleri de GTM üzerinden entegre edilebiliyor. Peki yöntemi ne?

Özel HTML

Ekran alıntılarında göreceğiniz Özel HTML etiketi tamda burada derdimize çare oluyor. Entegrasyonun adı, sistemi ne olursa olsun, Özel HTML entegrasyonu sayesinde sitemize GTM üzerinden ekleyebiliyoruz. Burada çok minik seviyede kodlama bilgisine ihtiyaç duyabiliriz. Devreye yine maalesef Data Layer giriyor 🙂

Bundan sonraki ilk yazımız Data Layer objeleri üzerine olsun. Sonrasında Facebook entegrasyonu nasıl yapılıyor adım adım uygulayalım. Sonraki yazımıza da bekliyoruz…

Google Tag Manager Nedir

Google tarafından sunulan, sitenin kaynak kodlarına ihtiyacı ortadan kaldıran ve her türlü kodu sitemize eklememize yardım eden bir etiket yönetim sistemidir.

Ne tür Kodlar Ekleyebilirim?

Google Tag Manager üzerinden sitemize her türlü kodu ekleyebiliriz. DOM katmanına meta etiket dahi eklenebilmektedir.

Google Tag Manager Site Hızımı Yavaşlatır mı?

Aksine, GTM sitelerin hızlanabilmeleri için zorunlu bir çözümdür.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir