İçerik Zenginleştirme

Site içi SEO (OnPage) çalışmalarının en önemli adımlarından biri olan içerik zenginleştirme işleminde , çalışılan kelimelere ek olarak daha fazla kelime ile markanız için daha çok kullanıcıyı hedefleniyor. Peki bu  nasıl ve neden gerçekleştiriliyor?

İlk adım Analiz..

Kullanıcıların yaptığı arama sorgusunda siteye gelen click ve impression sayısını baz alarak, kelime seçiminde bulunuluyor.. Herhangi bir arama sorgusunda sayfa gösterim ve trafik alıyorsa; aynı zamanda bu sayfanın sıralaması “sorguda bulunulan” kelimede geride ise; kelimeyi SEO metninin içerisinde kullanılıyor. Peki sadece bununla mı sınırlı? Tabi ki hayır..

Hayata Geçirme..

Eğer kelimenin arama hacmi ve rekabet düzeyi yüksekse o sayfanın meta title ve description bölümlerinde de kelimeye yer verilmeli.

SEO metninin içerisinde geçirilen bu kelimeler üzerinden yeni bir başlık oluşturularak, içeriği olabildiğince zenginleştirmek gerekiyor.

Bu noktada ilgili kelimeyi yalnızca metnin içerisinde geçirmek yeterli oluyor mu? Elbette bunun bir yeterlilik düzeyi var fakat amaç sınırların üzerine çıkmak..

Bu noktada ne yapılıyor? SEO metninde geçirilenz kelimelerin vurgu etiketleri de geçekleştirilmeli. Arama motorları nezdinde değerli – özgün içerik ve görünür olmak son derece önemli..

İçerik zenginleştirme çalışmasında bir diğer önemli olan adım kuşkusuz belirlenen stratejidir. Bunun yanı sıra içeriğin özgün ,ilgili kategoriye ve doğru hedef kitleye hitap edebilmesi gerekir.

Bu aşamada gerçekleştirilen içerik zenginleştirme çalışması ile daha çok sorguda maksimum trafiği elde etmek hedefleniyor. Bu ne demek? En kısa tanımıyla; o sorguda bulunan her kullanıcı, potansiyel olarak siteye getirilebilir şeklinde yorumlanabilir.

Ve En Önemli Adım: Ölçümleme

Dijital pazarlamada en önemli adım; hayata geçirilen ve uygulanan her işlemin ölçümlenmesidir. Bu noktada hedeflenen kelimeler odağında zenginleştirilen içeriğin ölçümlenmesi gerekir. Odak kelime; ilgili sayfa için organik trafiğe ne kadar etkide bulunmuş ya da tıklama- gösterim sayısı bazında ne oranda yükseliş var gibi sonuçların ölçümlenmesiyle birlikte rutin olarak takip edilmelidir.

Markanız için gerekli olan içerik zenginleştirme işleminin odağında daha çok kullanıcı, daha çok trafik ve elbette daha çok bilinirlik öncelikli hedef olmalı!

Referanslarımıza
göz atmak ister misiniz?