Link Structure

Link yapısı, bir web sitesinin omurgasını oluşturmaktadır. Web sitenizin link yapısının SEO’ya uygun olarak düzenlenmesi, sıralama faktöründe önemli bir yer tutar. Web sitenizin link yapısı, bir mağazanın reyonlarına benzetilebilir. Satışını yaptığınız ürün ile alakasız reyon isimleri veya sadece rakamlar kullanmak, müşterilerinizin o reyona dair fikir edinilmesini zorlaştırabilir. Reyon isimlerinin aynı zamanda birbiriyle ilişkili ve ürün gruplarınızı doğru bir şekilde tanıtması gerekir. Bununla birlikte reyon alt gruplarının da birbiriyle bağlantılı olması beklenir.

Vücut bakım ürünlerinin yer aldığı bir market reyonunun altında nasıl ki alakalı alt ürün gruplarını görülüyor ise web sitelerinde de aynı hiyerarşik ve alakalı düzen takip edilmelidir. Link Structure, bu noktada iki yönden incelenebilir. İlki doğru klasör ve kategori yapısının oluşturulmasını ve ikincisi SEF URL (Seo Friendly URL) bir URL kurgusunu içerir.

Link Hiyerarşisi Nasıl Kurgulanmalı?

Kategori yapısı:

Örnek Kategori Yapısı:

Yatak Odası (Ana Kategori)

Battaniye (1. Seviye Alt Kategori)

Pamuklu Battaniyeler (2. Seviye Alt Kategori)

Kategori yapısı, hem SEO hem de e-ticaret sitelerine uygun bir şekilde kurgulanmış olmalıdır. 

Menü yapısı: Menü yapısının da kategori yapısındaki hiyerarşiyi izliyor olması gerekmektedir.

Link Hiyerarşisi Nasıl Kurgulanmalı?

Kategori yapısı:

Örnek Kategori Yapısı:

Yatak Odası (Ana Kategori)

Battaniye (1. Seviye Alt Kategori)

Pamuklu Battaniyeler (2. Seviye Alt Kategori)

Kategori yapısı, hem SEO hem de e-ticaret sitelerine uygun bir şekilde kurgulanmış olmalıdır. 

Menü yapısı: Menü yapısının da kategori yapısındaki hiyerarşiyi izliyor olması gerekmektedir.

Breadcrumb yapısı:

Menü ve breadcrumb düzeni, birbiriyle aynı hiyerarşik düzende ilerlemelidir. Ürün sayfaları veya devam eden alt kırınımlar ise bağlı olduğu kategorileri besleyecek şekilde breadcrumb yapısında yer almalıdır. Breadcrumb yapısında var ise gereksiz klasör yapılarının kaldırılması ve doğru klasör yapısının oluşturulması gerekir.

Örneğin;

Ana Sayfa > Yatak Odası > Battaniye > Pamuklu Battaniyeler

Bu breadcrumb örneğinde yer aldığı gibi menüde yer alan hiyerarşik düzeni takip eden bir breadcrumb yapısı oluşturulmalıdır. Aynı zamanda alt ve üst kırınımlar, birbirini destekleyici bir şekilde düzenlenmelidir.

Ana Sayfa > Kategoriler > Yatak Odası > Battaniye > Pamuklu Battaniyeler

“Kategoriler” gibi breadcrumb’da beslenen bir ara klasör bulunmuş olsaydı. Diğer sayfaların gücünü bu klasör ile paylaşılmış olacaktı. Bu durum, diğer kategorilerin SEO otoriterisinin zayıflamasına neden olabilmektedir.

Neler Yapıyoruz?

  • Tüm sitenin link hiyerarşisi incelenir.
  • Breadcrumb yapısının ve menü yapısının kontrolleri sağlanır.
  • Hatalı kurgu veya link yapısı için özel raporlar oluşturulur.
  • Teknik hataların çözümü için ilgili dokümanlar paylaşılır.

SEF URL Yapısı Nasıl Olmalı?

Sitenizin tüm URL yapısını gelişmiş SEO araçları ile tarıyor, SEO’ya uygunluğuna yönelik analizlerimizi gerçekleştiriyoruz. Kontrolleri tamamlanan URL yapısında, uygun olmayan URL’ler için yeni URL tanımlamalarını sizin için SEO uyumlu bir şekilde düzenliyoruz.

SEF URL Yapısı Nasıl Olmalı?

Sitenizin tüm URL yapısını gelişmiş SEO araçları ile tarıyor, SEO’ya uygunluğuna yönelik analizlerimizi gerçekleştiriyoruz. Kontrolleri tamamlanan URL yapısında, uygun olmayan URL’ler için yeni URL tanımlamalarını sizin için SEO uyumlu bir şekilde düzenliyoruz.

Basit ve Anlaşılır

SEO uyumlu bir URL yapısı için ilk olarak mümkün olduğunca basit ve mantıklı bir URL yapısı tercih edilmelidir. Aynı zamanda, oluşturulacak URL’lerin SEO hedeflerine uygun olarak ve daha çok hedef kelimeyi içerecek şekilde hazırlanması gerekir. URL yapısı, kullanıcılar tarafından anlaşılabilmeli ve söz konusu hizmeti/ürünü açıklıyor açıklayabilmelidir.

Örneğin SEO hizmetinizi açıklayan SEO hizmet sayfanızın URL’inin:

https://www.efzen.com.tr/category18.asp?sec=1&newscatid=1

yerine;

https://www.efzen.com.tr/seo/

olarak düzenlenmesi, kullanıcıların ve arama motoru botlarının web sitenizi verdiğiniz hizmet ile ilişkilendirmesini sağlar.

Özel Karakter Kullanımı

Web sitenizin URL yapısında, karmaşık karakterler, Türkçe karakterler, uzun kimlik numaraları kullanmaktan kaçınmalısınız. URL’lerinizde kelime gruplarını ayırmak için “_” alt çizgi veya farklı karakterler yerine, “-“ kısa çizgi karakterinin kullanılması önerilir.

https://www.efzen.com.tr/googleads veya https://www.efzen.com.tr/google_ads

yerine;

https://www.efzen.com.tr/google-ads

Filtre Parametreleri

Filtre kullanımının fazla olduğu web sitelerinde, parametrelerin yoğun kullanımına tanık olabilirsiniz. Parametrelerin çok fazla olması, URL yapısının karmaşıklaşmasına neden olabilir. Bunun yanı sıra sitenizde kopya sayfa oluşumuna sebebiyet verebilecek aynı URL’lerin kullanımı da arama motoru botlarının sitenizi daha az ziyaret etmesine neden olabilir. Karmaşık ve gereğinden fazla URL kullanımı arama motorlarına ait örümceklerin sitenizi taramasını zorlaştırabilir.

Tekrarlanan/Dinamik Klasör ve Parametre Yolları

Çalışmayan URL bağlantıları, yinelenen parametre veya URL yapısında tekrarlanan klasör yollarından kaynaklanıyor olabilir.

Tekrarlanan/Dinamik Klasör ve Parametre Yolları

  • Link yapınızda bulunan gereksiz parametreleri, arama parametreleri, sorunlu URL’leri ve sonsuz boşluk oluşumuna sebebiyet veren URL’lerin engellenmesi ile bu sorunların önüne geçilebilir.
  • Oturum kimlikleri yerine, çerez kullanımı tercih edilebilir.
  • Web sitenizdeki aynı arama sonuçlarını veya ürün gruplarını karşılayan farklı görünümlerdeki Filtrelenmiş URL’leri de altyapınızın desteklemesi halinde özelleştirebilir ve parametrelerden arındırarak daha basit hale getirebilirsiniz.
  • Dinamik olarak oluşturulan ve sorunlu URL parametreleri için nofollow ve noindex özelliği kullanılabilir.
  • Yinelenen parametre veya URL yapısında tekrarlanan klasör yolundan kaynaklı çalışmayan bağlantıların kontrolleri sağlanmalıdır.

Referanslarımıza
göz atmak ister misiniz?