Marka Bilinirliği

Markayı en iyi şekilde tanımlamak, kullanıcıya sunulan hizmeti veya ürünü doğru içeriklerle pazarlamak, marka bilinirliği konusunda uygulanması gereken ilk adımdır. Marka bilinirliği oluşturmanın öncelikli adımı olan içerik pazarlaması nedir?

İçerik Pazarlaması

İçerik pazarlaması; markanın hedef kitlesi odağında, ürünleri veya hizmetiyle ilgili kullanıcıya bilgi vermeyi hedefler. Bu noktada önemli olan içeriğin doğru bilgiyi vermesidir. Doğru bilgi ile doğru kullanıcıyı hedeflemek, marka bilinirliği konusunda en önemli adımdır. İlgi çekici, akıcı, bilgi odaklı ve hedef kitleye hitap eden içerikler marka bilinirliği oluşturmanın temelidir. Kullanıcıya sunulan ürün/hizmet ile ilgili belirlenen keywordler kapsamında içerikler hazırlanmalıdır. İçerik pazarlamanın amacı; kullanıcılarla etkileşimde bulunmak ve ilgili aksiyonu elde edebilmektedir. Bu noktada kullanıcıların zihninde marka konumlandırılması gerçekleştirilmiş olur.

-Gelişmiş ve dinamik DataStudio raporları 

-Günlük kelime takibi için kaydınızın oluşturulması 

-Organik trafik verilerinizin kayıt altına alınması 

-Forecast hedefleriniz için aylık ve yıllık raporlamalar 

Sosyal Medya Paylaşımları

Marka bilinirliği oluşturmada önemli adımlardan biri sosyal medya paylaşımlarıdır. İlgi çekici, kaliteli, hem bilgi verici hem de sıra dışı konseptler odağında kullanıcıyla buluşturulan sosyal medya paylaşımları, o kullanıcının zihninde kalıcı bir marka algısı yaratır. Paylaşılan sosyal medya görselleri veya video kalitesi de kusursuz olmalıdır. Tamamen kullanıcı odaklı olması gereken sosyal medya içerikleri, marka konumlandırmasını artırırken paralel olarak marka değerinin artışına da katkıda bulunur.

Düzenli İçerik Üretimi / Paylaşımı

Düzenli içerik üretimi, marka bilinirliği konusunda en önemli aşamalardan biridir. Üretilen içerikler sayesinde web sitesine organik trafik çekme amaçlanmakla birlikte, site her daim dinamik tutulur. Bu da marka bilinirliği oluşturmanın temel bileşenlerinin başında gelmektedir. Düzenli ve bilgi odaklı içerikler ile rakiplerin arasından sıyrılarak bir adım öne geçilmek hedeflenir.

Marka Bilinirliğinin Önemi

Marka bilinirliği için gerçekleştirilen tüm adımlar, kullanıcıları hedefleme ve hedeflenen kullanıcıların zihninde “yer edinme” için yapılan çalışmaların bütünü olarak nitelendirilir. Marka bilinirliğinde kullanıcılar açısından “aşinalık” son derece önem arz eder. Bir marka; ismi, logosu, sloganı ve sunduğu ürünleri/hizmetleri ile aşinalık kazanmalıdır. Çünkü marka bilinirliğinin yüksek olması; az bilinirliğe sahip markaların önüne geçilmesinde öncelikli adımdır. Marka bilinirliği yüksek markalar, az bilinir markalara oranla daha çok tercih edilir.
Belirli marka bilinirliğine ulaşmış markalar, daha çok kullanıcıyı hedeflemek ile birlikte, kendini tanıyan kullanıcıların zihninde konumlandırma gerçekleştirir. Bu da kullanıcılar kapsamında olumlu marka algısı yaratmaktadır.

Referanslarımıza
göz atmak ister misiniz?