Yapılandırılmış Veri (Rich Snippets)

Rich Snippets denilen yapılar (zengin veri işaretlemeleri ) SEO çalışmalarında tıklama oranını arttırmak ve SEO ‘ya katma değer sağlamak için kullanılabilecek çok önemli bileşenlerdir. Google, yapılandırılmış verileri, sayfanızdaki içeriği anlamak ve kullanıcılara daha zengin bir şekilde göstermek için kullanır. Sitenizin arama sonuçlarında daha zengin özelliklerde görünmesini istemez misiniz? Bu bilgileri, Rich Snippets ile sağlayarak arama sonuçlarınızı zenginleştirebilirsiniz. Google’a ipuçları vererek, sayfalarınızı sınıflandırmasına yardımcı olabilirsiniz.
-Sitenize uygun yapısal türlerini belirliyoruz.
-Sitenizde bulunmayan veya eksik yapısal veri türlerini tamamlıyoruz.
-Yapısal veri türleri ile alakalı hataların çözümünü gerçekleştiriyoruz.

Yapılandırılmış Veri (Rich Snippets) Ne İşe Yarar?

Kullanıcılara, web siteniz ile alakalı daha fazla sonuç vermek için birden fazla yapısal veri özelliği bulunur. Web sitenizin sunmuş olduğu içeriğe veya hizmete göre bu özellikleri kullanabilirsiniz. Örneğin; e-ticaret sitenizin ürünlerine yapılan yorumların puanlamasını ve fiyatını gösterebilirsiniz ya da ürünleriniz ile alakalı sık sorulan sorulara yanıt verebilirsiniz.

Product & Yorum Snippet’ı

FAQ (SSS)

Yapılandırılmış Veri (Rich Snippets) Türleri Nelerdir?

Web siteniz için uygun yapılandırılmış veri özellikleri olabildiğince zengin bir görünüm kazanabilirsiniz. Rich snippets galerisinden web sitenize uygun özellikleri keşfetmeniz gerekir. Bir e-ticaret siteniz var ise;
-İçerik Haritaları
-Logo
-Ürün
-Yorum
-SSS
Özelliklerini kullanabilirsiniz. Yerel olarak hizmet veren bir firma iseniz veyahut kurumsal bir web sitesi iseniz kullanacağınız özellikler bunlardan farklı olabilir.


İçerik Haritaları: İçerik haritaları, Google’ın sitenize ait hiyerarşiyi anlamasına yardımcı olur. Sayfanın hiyerarşideki konumunu belirtir.


Logo: Şirketinize, firmanıza veya kurumunuza ait olan web sitesindeki logonuzu Google’a tanıtmak için kullanabileceğiniz bir resimdir. Logonuzun web siteniz (firmanız) ile ilgili sonuçlarda görünmesini sağlar. Google arama algoritmaları için oldukça güçlü bir sinyaldir.


Ürün: Ürününüz hakkında fiyat, ürün müşteri puanlaması, indirimler, stok durumu ve yorumlar gibi birçok özelliği Google Arama sonuçlarında bu yapısal veri ile gösterebilirsiniz.


Yorum: Yorum snippets özelliği, müşterilerinizin ürünler için yapmış olduğu yorumları ve puanlamaları Google Arama sonuçlarında gösterebilmek için kullanabileceğiniz bir yapısal veri türüdür.


SSS: Bu yapısal veri türü, kullanıcılara ürününüzle veya sunmuş olduğunuz hizmetle alakalı sıkça sorulan sorulara yanıt vermenizi sağlar. Google aramada ilk sayfada listelendiğiniz sorgularda, kullanıcılara alakalı sorular için yanıtlar verir.
Bir içerik sağlayıcı, yerel işletme sahibi veya kurumsal bir web siteniz var ise aşağıdaki yapısal veri özellikleri, siteniz için uygun olabilir.
-İçerik Haritaları
-Logo
-SSS
-Yorum
-Article
-Event
-Yerel İşletme
Bu özelliklerden uygun olanları web siteniz için kullanabilirsiniz. Web siteniz için uygun yapısal verilerden faydalanmak için Rich Snippets Gallery üzerinde yer alan özellik rehberinden faydalanabilirsiniz.

Referanslarımıza
göz atmak ister misiniz?